رئيس التحرير أحمد متولي
 برجراف عن مصر

برجراف عن مصر


برجراف عن مصر بالانجليزي للطلاب سهل ومترجم

من الممكن أن يدور سؤال البرجراف في امتحان اللغة الانجليزية حول مصر، لذلك يجب على الطلاب التدرب على كتابته لضمان الحصول على درجات جيدة، يقدم شبابيك برجراف عن مصر جاهز ومرفق معه الترجمة كنموذج استرشادي يمكن للطلاب الاستفادة منه.

برجراف عن مصر

No one can deny that writing about Egypt is very nice and interesting. It deserves more than one topic, but I will do my best to discuss all an important sides in this paragraph.

Egypt may be known for ancient treasures and rich history, but there is more to this nation than you might expect. From surreal waters and golden sand beaches to remarkable architecture and natural therapies, Egypt is worthy of anyone bucket list.

First of all, Ancient Egypt is one of the most interesting and oldest civilisations in the world. The Great Pyramid, located at Giza on the west bank of the Nile River north of, is the only wonder of the ancient world that has survived to the present day.

It is part of a group of three pyramids–Khufu, Khafra and Menkaura –that were built between 2700 B.C. and 2500 B.C. as royal tombs. The largest and most impressive is Khufu, known as “The Great Pyramid,” which covers 13 acres and is believed to contain more than 2 million stone blocks that weigh from two to 30 tons each.

To this day, remains of the ancient Egyptian civilization continue to be discovered.

​​​​​​​

Besides, Egypt has the longest river in the world. Ranking as the longest river in the world, the Nile extends around 6,695km (4,160mi) and flows into the Mediterranean. We can visit a number of attractions along its length; the most prominent being Luxor and Aswan.

Moreover, Mount Sinai, also known as Jabal Al Tor or Mount Moses, is considered a holy site and is visited by people from different religions including Islam, Christianity and Judaism. It is where the prophet Moses received the divine commandments from God. It is located in the beautiful Sinai Peninsula, where many come to enjoy mountain climbing and hiking, too.

Needless to say, the Red Sea is without question the best place to dive in Egypt. It offers diverse locations for an unforgettable experience including bright corals and colorful, distinctive fish.

Above all, Dahab, Safaga, Hurghada, Ras Sudr and El Gouna are all among the top kite and windsurfing destinations in Egypt. Kite and windsurfing champions from around the world train in these locations due to the perfect weather and steady, safe waters.

On the other hand, Cairo has some of the best Islamic architecture and art on earth. Tourists come to visit mosques that have been standing for 1,200 years, such as the Mosque of Ibn Tulun, the Mosque of Muhammad Ali, the Mosque-Madrassa of Sultan Hassan and more. These mosques are a perfect chance for architecture, art and history buffs to soak up some culture.

We also shouldn't forget that Egypt has many hot springs which help cure respiratory diseases, kidney, bone and other skin problems. The mud in many areas is also said to cure skin issues. Sand-burying massages are also popular in Egypt and are said to treat physical injuries.

Finally, I can say that just wandering around Egypt is an experience in and of itself. Egypt is really wonderful country and I am proud to be Egyptian.

ترجمة برجراف عن مصر

لا أحد يستطيع أن ينكر أن الكتابة عن مصر رائعة وممتعة للغاية، إنها تستحق أكثر من موضوع لكنني سأبذل قصارى جهدي لمناقشة جميع اجوانب المهمة في هذا الموضوع.

تشتهر مصر بالكنوز القديمة والتاريخ الغني، ولكن تتمتع هذه البلد بأكثر مما تتوقعه، من المياه السيريالية والشواطىء الرملية الذهبية إلى الهندسة المعمارية الرائعة والعلاجات الطبيعية، زيارة مصر تستحق أن تكون في قائمة أمنيات أي شخص.

بادىء ذي بدء، تعد مصر القديمة واحدة من أكثر الحضارات إثارة للاهتمام وأقدمها في العالم. الهرم الأكبر، الذي يقع في الجيزة على الضفة الغربية لنهر النيل شمال القاهرة، هو الوحيد من عجاب العالم القديم الذي بقى حتى يومنا هذا.

الهرم الأكبر واحد من مجموعة من ثلاث أهرامات، خوفو وخفرع ومنقورع، بُنيت بين 2700 و2500 قبل الميلاد كمقابر ملكية. أكبرها وأكثرها إثارة للإعجاب هو خوفو، المعروف باسم الهرم الأكبر، الذي يغطي 13 فدانًا ويُعتقد أنه يحتوي على أكثر من مليوني كتلة حجرية تزن كل منها من 2 إلى 30 طنًا.

حتى يومنا هذا، لا تزال هناك اكتشافات لبقايا الحضارة المصرية القديمة.

إلى جانب ذلك، تمتلك مصر أطول نهر في العالم، يُصنف نهر النيل باعتباره أطول نهر في العالم، ويمتد لحوالي 6695 كيلو مترًا (4160 ميلًا) ويصب في البحر الأبيض المتوسط. يمكننا زيارة عدد من مناطق الجذب على طوله، وأبرزها الأقصر وأسوان.

علاوة على ذلك، يعتبر جبل سيناء، المعروف أيضًا باسم جبل الطور أو جبل موسى، موقعًا مقدسًا ويزوره الناس من مختلف الأديان بما في ذلك الإسلام والمسيحية واليهودية. إنه المكان الذي الذي تلقى فيه النبي موسى الوصايا الإلهية. يقع في شبه جزيرة سيناء الجميلة، حيث يستمتع الكثيرون أيضًا بتسلق الجبال والمشي لمسافات طويلة.

وغني عن القول أن البحر الأحمر بلا شك أفضل مكان للغوص في مصر. يوفر مواقع متنوعة لتجربة لا تُنسى بما في ذلك الشعاب المرجانية الزاهية والأسماك الملونة والمميزة.

قبل كل شيء، تعد دهب وسفاجا والغردقة ورأس سدر والجونة من أفضل وجهات الطائرات الورقية وركوب الأمواج الشراعية في مصر. يتدرب أبطال الطائرات الورقية وركوب الأمواج الشراعية من جميع أنحاء العالم في هذه المواقع للطقس المثالي والمياه الثابتة والآمنة.

من ناحية أخرى، تمتلك القاهرة بعضًا من أفضل الفنون والعمارة الإسلامية على وجه الأرض. يأتي السياح لزيارة المساجد التي لا تزال قائمة منذ 1200 عام، مثل مسجد ابن طولون ومسجد محمد علي ومسجد ومدرسة السلطان حسن وغيرهم. تعد هذه المساجد فرصة مثالية لهواء العمارة والفنون والتاريخ لامتصاص بعض الثقافة.

يجب ألا ننسى أيضًا أن مصر بها العديد من الينابيع الساخنة التي تساعد في علاج أمراض الجهاز التنفسي والكلى والعظام ومشاكل الجلد الأخرى. يُقال أيضًا أن الطين في العديد من المناطق يعالج مشاكل الجلد. تدليك الجسم بالدفن في الرمال منتشر أيضًا في مصر ويُقال إنه يعالج الإصابات الجسدية.

أخيرًا، يمكنني القول إن مجرد التجول في أنحاء مصر تجربة رائعة بحد ذاته. مصر بلد رائعة حقًا وأنا فخور بكوني مصريًا.

أسماء أبو بكر

أسماء أبو بكر

عن كاتب المقال: صحفية مصرية حاصلة على كلية الإعلام من جامعة القاهرة، تهتم بشؤون الطلاب